Sabtu, 04 April 2015

Cerianya Duniamu

Hari ini saya menghandle untuk kelompok kumbang yang berusia dibawah umur 6 tahun.

Ada 6 adik yang belajar dan mereka saya berikan materi mewarnai.
Tujuannya bukan  untuk mereka mewarnai dengan baik materi gambar yang saya berikan tetapi agar mereka berkenalan baik dengan pensil warna / crayon yang ada.

Saya bebaskan mereka memegang pensil warna / crayon dengan cara mereka sendiri 
Saya bebaskan adik-adik tersebut untuk mengambil crayon / pensil warna pilihannya sendiri
Saya bebaskan mereka mewarnai dan membuat aneka macam coretan di kertas yang saya berikan
dan mereka memberi kebebasan kepada saya untuk berbahagia melihat tingkah mereka
 
Dan ini lah reward yang diberikan atas kelucuan tingkah mereka ^.^

 ~Shelbyra Fitri



0 komentar:

Posting Komentar

 

Sahabat Missil3 Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting